Verbundi
Forum jest aktualnie zamknięte. dziękujemy wszystkim za wspólną grę.

Punkty życia

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Punkty życia

Pisanie by Admin on Nie Mar 06, 2016 7:03 pm

Punkty życia.



1. Jak wyliczamy?
Punty życia liczy się bardzo prosto, według wzoru:
100 + [(Wytrzymałość+Siła+Stan psychiczny)/2] + {ilość 100 w wieku postaci}




2. Ubytki PŻ
Wszelakie obrażenia lub choroby odbierają trochę z tego paska. Im poważniejsza, tym więcej/na dłużej. Czas skrócenia paska jest zależny od samej choroby, tak samo jak długość; przecież niektóre można leczyć, a zawsze istnieje leczenie objawowe, w przypadku nawrotu. Dokładną ilość punktów zawsze wskazuje Mistrz Gry, który nadzoruje dany wątek.
Oceniając salą 1-10, zabierają:
01 (np: zadrapanie, uderzenie się, obtarcie): - 1% PŻ.
02 (np: lekkie oparzenie): - 3% PŻ.
03 (np: słaba reakcja alergiczna, średnie stłuczenia, oparzenie I stopnia): - 5% PŻ.
04 (np: zadyszka, zakwasy): - 7% PŻ.
05 (np: średnia reakcja alergiczna, zatrucie pokarmowe, mocne stłuczenia): - 10% PŻ.
06 (np: przeziębienie, silna reakcja alergiczna, oparzenie II stopnia): - 15% PŻ
07 (np: utrata 25% krwi, ostra infekcja): - 20% PŻ.
08 (np: złamanie zamknięte, zakażona rana, przebicie kończyny, utrata zmysłu, oparzenie III stopnia, hipertermia, hipotermia): - 25% PŻ.
09 (np: utrata 50% krwi, paraliż niecałkowity, złamanie otwarte, przebicie narządu niewitalnego): - 35% PŻ.
10 (np: utrata powyżej 75% krwi, utrata kończyny/narządu niewitalnego, przebicie narządu witalnego, całkowity paraliż, oparzenie IV stopnia): - 50% PŻ.




3. Choroba a PŻ.
Niektóre postacie mogą zapadać na różne choroby, ale jak to ma się do PŻ?
Utrata zmysłu: Utrata zmysłu, jak wiemy z powyższego punktu, odbiera 25% paska życia, stale i jednorazowo. W przypadku odzyskania ów zmysłu, dowolnym sposobem, czy magią czy techniką, wraca 50% tego, co została z PŻ zabrana. Jeśli efekt jest czasowy, bonus do PŻ również jest czasowy, i mniejszy o połowę: czasowo działające zmysły dodają jedynie 25% ubytku, na czas w który działa.
Utrata kończyny: Każda kończyna zabiera z paska życia 25%. W przypadku powrotu kończyny, czy to magią czy to techniką, do paska życia dopisywane jest 50% tego, co zostało przez kończynę odjęte.
Utrata narządu: Sytuacja analogiczna, jak w przypadku utraconej kończyny, jednak dopisywane jest jedynie 25% ubytku z PŻ. Zamiana narządów witalnych, takich jak serce, musi obyć się w ciągu 3 postów od jego uszkodzenia. Jedynym narządem, którego wymienić się nie da, bez względu na wszystko, jest mózg.
Choroba przewlekła: W przypadku chorób przewlekłych, jest to ubytek rzędu od 10 do 50% PŻ, zależnie od objawów, jakie choroba daje. W przypadku leczenia objawowego i choroby, która nawraca cyklicznie, jest to odjęcie 25% na każdy nawrót i powrót 75% tego na okres względnego zdrowia.
Choroba psychiczna: Choroby psychiczne zabierają od 10 do 25% PŻ. Zmienia on również Stan Psychiczny, który określamy w skali 1-10 w statystykach. Im cięższa choroba, im cięższy przypadek, tym więcej zabiera z PŻ i ze wspomnianej statystki. Trudno jest wyleczyć co niektóre, a przynajmniej w pełni i/lub by nie nawróciły.




4. Szanse na przeżycie a PŻ.
W przypadku, gdy pasek kurczy się, wraz z kolejnym obrażeniem, konieczna jest, szybsza lub nie, interwencja lekarza. Możemy podzielić je następująco:
0-25% ubytku: stan stabilny. Brak jakiegokolwiek zagrożenia dla życia. Leczenie nie jest konieczne, postać najpewniej wyleczy się sama. Często pomogą podstawowe leki z NLPZ (niesteroidowe leki przeciwzapalne).
25-50% ubytku: stan średni. Leczenie jest już konieczne, ale postać może wrócić o pełni zdrowia samoistnie, raz z ubiegającym czasem albo metodami naturalnymi/lekami ogólnie dostępnymi, acz bardziej wyspecjalizowanymi.
50-75% ubytku: stan ciężki. Istnieje już (niewielkie do średniego) zagrożenie dla życia. Postać z tego wyjdzie, może poczekać na pomoc do 10 postów. Po 10 postach stan zmienia się w krytyczny i/lub obrażenia stają się permanentne.
75-100% ubytku: stan krytyczny. Wyraźne i poważne zagrożenie dla życia. Konieczna jest niemal natychmiastowa interwencja, by postać mogła przeżyć. Postać z 95% ubytkiem PŻ ma 5 postów, inaczej umiera.




5. Sposoby na odzyskanie PŹ.
Sposobów na zregenerowanie zdrowia jest kilka.
Szpital: Może on przywrócić zdrowie nawet do 100%, nie więcej. Nie wszystkie choroby mogą zostać w pełni wyleczone. Leczona postać może, acz to jest zależne od tego na co się leczy, spędzić w szpitalu kilka dni fabularnych. Lekarzem steruje MG, ewentualnie postać, która jest nim, pod okiem MG oceniającego skuteczność danej kuracji.
Znachorzy: Znachor, w wielkim skrócie, jest to obdarzony mocą uzdrawiania. Może przywrócić do 100% paska zdrowia i ani punktu więcej. Mocą można prosić o uleczenie najwyżej dwa razy na dobę, w przeciwnym razie zwyczajnie nie zadziała. Niektórzy znachorzy muszą jednak się liczyć z tym, że mimo że pomoże komuś, to obije się to na nim, a skuteczność zależy od stopnia opanowania mocy.
Magia: Wszelakie zaklęcia leczące. Zależą one od doświadczenia maga, i od dostępności wszelakich ziół czy źródła energii, która jest potrzebna by móc ją przelać na chorego. Regenerują one, dobrze wypowiedziane, do 100% PŻ, ani punktu więcej.
Eliksiry: Eliksiry można podzielić na: Słabe, regenerują od 0 do 15% PŻ; średnie, regenerują od 15 do 25% PŻ i silne, regenerujące od 25 do 50% PŻ. Można użyć jednego eliksiru na fabularną dobę. Regeneruje do 100% PŻ, ani punktu więcej.
Moc regeneracji: Jej szybkość i skuteczność, zależna jest od stopnia opanowania tej mocy, ale przy najsłabszym poziomie regeneruje około 10%, zaś przy maksymalnym stopniu jej poznania, jest w stanie uleczyć niemal w stu procentach, choć może to zabrać chwilę. Maksymalnie, regeneruje do 100% PŻ i ani punktu więcej.
avatar
Admin
Admin

Liczba postów : 201
Join date : 22/08/2015

Zobacz profil autora http://verbundi.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach