Verbundi
Forum jest aktualnie zamknięte. dziękujemy wszystkim za wspólną grę.

Trening i statystyki

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Trening i statystyki

Pisanie by Admin on Pią Wrz 04, 2015 1:52 pm

Na forum każda postać ma możliwość rozwoju. Na starcie, czyli zaraz po zaakceptowaniu KP, każda z postaci ma rozwiniętą moc w niewielkim stopniu i aby uzyskać wyższy poziom musi trenować. System jest zasadniczo prosty i opiera się on na % przyroście. Widełki sięgają od 0% do 100% gdzie analogicznie im wyższa wartość, tym postać może pozwolić sobie na więcej.  Każda moc jest liczona oddzielnie i to gracz decyduje kiedy i jak bardzo chce ją rozwinąć.

Sesja Treningowa
Sesja treningowa opiera się na zwyczajnym opisie tego co w danej chwili robi postać. Sesje treningowe można prowadzić w jakiejkolwiek lokacji, samemu jak również z kimś. Warto jednak oddzielić posty fabularne od sesji treningowej, krótką wzmianka na początku postu. Po zakończonej sesji gracz podaje linki do tematu w swoim temacie ze statystykami. Aby było przejrzyście prosimy opisywać trening jednej mocy w jednym pocie.  Trening zostaje uznany za zaliczony w momencie akceptacji postu przez MG. Od jakości postu zależy czy trening się uda czy też nie. Posty pisane na zasadzie " pisze bo muszę" zasadniczo nie będą zaliczane. Naprawdę życie postaci to coś więcej niż tylko bójki i romanse...
Każda sesja treningowa dodaje +5% do wartości.

Uwaga:
Sesja treningowa nie zabiera miejsca, zdajemy sobie sprawę, że czasem wątek trwa dość długo. Niemniej jest ona traktowana jako oddzielna część, do sesji treningowej można wejść dopiero po wyrażeniu zgody przez trenującego. Lub trenujących,jeżeli treningi są wspólne. W innym wypadku posty będą usuwane bez podania przyczyny, a gracz nagrodzony ostrzeżeniem.

Moce na start
Na start każda moc napisana w KP ma wyjściową wartość 10%. Dodatkowo gracz otrzymuje 30% do rozdania na dowolną statystykę. Przykładowo postać Kowalskiego dysponuje żywiołami.  
1 Ziemia 10%
2. Ogień 20% (+10% z puli)
3. Powietrze 30% (10% + 20% z puli)
4. Woda 10%
5. -
Jak widać Kowalski wolał poćwiczyć powietrze i skubnąć ogień zostawiając dwie pozostałe. W przypadku ostatniego wolnego slotu moc można odkryć fabularnie. Trzeba jednak pamiętać, ze w takim wypadku postać zaczyna od 0%. Po dalszym treningu jego statystyki mogą wygadać już tak:
1 Ziemia 25%
2. Ogień 55%
3. Powietrze 40%
4. Woda 10%
5. Błyskawica 5%

Odwiedzając białą świątynię, jest szansa na zdobycie bonusowego punktu do statystyk. Taka możliwość istnieje również w eventach organizowanych przez administrację. Umiejętności postaci trenuje się w analogiczny sposób.

UWAGA! Nie wszystkie rasy maja do dyspozycji 5 slotów i magię.Więcej szczegółów w spisie ras [/i]

Poziomy mocy
0 % - 25 % - Nowicjusz
Osoba taka dopiero odkryła swoją moc i poznaje jej podstawy. Siła jej ataków nie jest zbyt imponująca.

26% - 50% - Obeznany
Zna w miarę dobrze swoją moc i potrafi ją już używać. Siła ataków jest już na tyle dobra, że może wyrządzić szkody. Nadal jednak wiele aspektów zostało nieodkrytych

51% - 75% Zaawansowany
Moc już robi wrażenie. Użytkownik opanował różne kombinacje, i może wyrządzić naprawdę duże szkody

76% - 100% Mistrzostwo
Zna wszystkie tajniki swojej mocy oraz swoje możliwości.. Walka z takim przeciwnikiem jest naprawdę trudna i widowiskowa. A gdy spotka sie dwóch takich to i bitwa przejdzie  do historii...

Zdolność rasowa
Jest to moc przypisana konkretnej rasie i posiada ją każdy jej przedstawiciel. W przypadku fabularnej zmiany rasy np, poprzez ugryzienie wampira poprzednia zdolność zanika, a jej miejsce zastępuje nowa. Nie narzucamy czasu w jakim to ma się stać. Tej zdolności nie da się trenować. Jest ona wyliczana jako średnia wszystkich mocy, a więc by ją rozwinąć, tzreba trenować ogół. W przypadku elfów, które nie posiadają mocy, co kolejne 100 lat dodawane jest 10% do rozwoju ich zdolności.
avatar
Admin
Admin

Liczba postów : 201
Join date : 22/08/2015

Zobacz profil autora http://verbundi.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Opis statystyk

Pisanie by Admin on Sro Wrz 09, 2015 11:34 am

STATYSTYKI [KOD NA SAMYM DOLE!]
Każda z postaci posiada również swoje indywidualne statystyki. Narzucamy tylko cztery umiejętności, ponieważ jest to absolutne minimum w naszym świecie. Można je rozwijać tak samo jak moce czy magie. Jest to przydatne zwłaszcza tym, którzy czują niedosyt w przydzielonych punktach. Różnica polega jedynie w punktacji.
Statystyki zostały podzielone na 3 główne grupy. Fizyczna, społeczną oraz umysłową. Widełki poszczególnej cechy wynoszą od 1 do 10 punktów. Sesja treningowa dodaje tylko 1 punkt do danej cechy, co w przeliczeniu wynosi 20%.

FIZYCZNE:
Siła: [Zwiększa skuteczność ciosu]
Zręczność: [Zwiększa szansę na unik i sparowanie ciosu]
Wytrzymałość: [Zmniejsza podatność na choroby i zmęczenie]

SPOŁECZNE
Charyzma: [Umiejętność określająca to, jak szybko nawiązuje relacje z innymi, jak szybko mu zaufają]
Stan psychiczny: [Nie można trenować!]
Retoryka: [Zdolność podobna do charyzmy, ale nie do końca. Umiejętność przekonywania rozmówcy do siebie, barwnego opisu i łgania w żywe oczy.]
Empatia: [Zdolność postawienia się w sytuacji innych.]

UMYSŁOWE:
Inteligencja: [Zdolność do logicznego myślenia i wyciągania wniosków]
Mądrość: [Wiedza humanistyczna, ścisła, z książek itp.]
Percepcja: [Zdolność obserwacji i przewidywania, intuicja]

UMIEJĘTNOŚCI:
a) Sztuki walki
b) Sztuka przetrwania
c) Improwizacja:[/i] 0/10
d) Złota rączka:[/i] 0/10
e) Indywidualna umiejętność
f) Indywidualna umiejętność
g) Indywidualna umiejętność
h) Indywidualna umiejętność
i) Indywidualna umiejętność
j) Indywidualna umiejętność

Indywidualne Umiejętności takie same jak w KP.

MOCE:
Poziom magii:
1: {WPISZ} / od 1 do 100
2: -||-
3: -||-
4: -||-
5: -||-

Każda postać na start otrzymuje po 5 punktów do każdej ze statystyk z grupy fizycznej, społecznej oraz umysłowej. Zwieszenie punktów odbywa się poprzez zaranie ich z innej dziedziny.
Przykład statystyk Kowalskiego:
FIZYCZNE:
Siła: 10 z 10
Zręczność: 2 z 10
Wytrzymałość: 3 z 10

Tak oczywiście można się bawić z jeszcze z 2 innymi grupami pamiętając jednak o zachowaniu odpowiedniej ilości punktów. Statystyki z grupy "umiejętności" są wyzerowane. to znaczy, że na wstępie każda postać ma 0 punktów z 10 możliwych. do dyspozycji jest natomiast 20 wolnych punktów, które można dowolnie rozdzielić. Dlaczego tak mało? Ponieważ ma to skłonić Ciebie drogi graczu do przemyślenia swojej postaci, a nie wrzucenia wszystkiego jak leci. Ponad to postacie mają się rozwijać, a nie leniuchować.
Tylko stan psychiczny nie podlega trenowaniu, więcej w poście poniżej.

Dodatkowe sloty przysługują postaciom powyżej setnego roku życia. Postaci, co sto lat życia, przysługuje  jedna dodatkowa umiejętność, oraz pięć wolnych punktów do rozdania. Tak więc postać w wieku  pięciuset lat będzie miała mniej umiejętności niż postać z tysiakiem na karku.

Kod:
[b][u]PERSONALIA[/u][/b]:
[b]Imię i nazwisko[/b]:
[b]Data urodzenia/wiek[/b]:
[b]Rasa[/b]:
[center]- - - - -[/center]
[b][u]FIZYCZNE[/u][/b]:
[b]Siła[/b]:[/b] 5/10
[b]Zręczność:[/b] 5/10
[b]Wytrzymałość:[/b] 5/10

[b][u]SPOŁECZNE[/u][/b]
[b]Charyzma:[/b] 5/10
[b]Stan psychiczny:[/b] 10/10
[b]Retoryka:[/b] 5/10
[b]Empatia:[/b] 5/10

[b][u]UMYSŁOWE[/u]:[/b]
[b]Inteligencja:[/b] 5/10
[b]Mądrość:[/b] 5/10
[b]Percepcja:[/b] 5/10

[b][u]UMIEJĘTNOŚCI[/u][/b]:
[i]a) Sztuki walki:[/i] 0/10
[i]b) Sztuka przetrwania:[/i] 0/10
[i]c) Improwizacja:[/i] 0/10
[i]d) Złota rączka:[/i] 0/10
[i]e) Indywidualna umiejętność:[/i] 0/10
[i]f) Indywidualna umiejętność:[/i] 0/10
[i]g) Indywidualna umiejętność:[/i] 0/10
[i]h) Indywidualna umiejętność:[/i] 0/10
[i]i) Indywidualna umiejętność:[/i] 0/10
[i]j) Indywidualna umiejętność:[/i] 0/10

[b][u]MOCE:[/u][/b]
Poziom magii:
1: {WPISZ} / od 1 do 100
2: -||-
3: -||-
4: -||-
5: -||-


Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Pon Sty 11, 2016 11:26 pm, w całości zmieniany 2 razy
avatar
Admin
Admin

Liczba postów : 201
Join date : 22/08/2015

Zobacz profil autora http://verbundi.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Stan psychiczny postaci.

Pisanie by Admin on Sro Wrz 09, 2015 12:29 pm

Na stan psychiczny postaci wpływają wydarzenia fabularne.
Negatywne takie jak śmierć bliskiej osoby, trauma po wypadku, próba zamachu, stracenie dorobku życia itp obniżają stan psychiczny danej postaci. Pozytywne takie jak pomoc ze strony bliskich, szczera rozmowa, narodziny upragnionego dziecka, efektywne leczenie są w stanie podnieść stan psychiczny postaci.
Duża role odgrywa tu oczywiście silna lub słaba psychika, co jest już indywidualną sprawa danej postaci.   Wartosć liczbowa nie jest stała i może się zmieniać wraz z rozwojem i doświadczeniami postaci.  

Poniższy opis został podzielony na dwie grupy: sprawcę jak i ofiarę. Oczywiście nie wyklucza to sytuacji kiedy ktoś boi się wyjść z domu i przypadkowo zabija bliską mu osobę, a następnie kontynuuje morderstwa. Choćby dlatego, ze go uspokajają.


Zwyczajna osoba
Sprawca


Poziom 10
Stan normalny, charakterystyczny dla każdego przeciętnego człowieka nie posiadającego żadnych zaburzeń psychicznych.

Poziom 9
Postać wraca pamięcią do danego zdarzenia; ma poczucie zagrożenia, boi się wychodzić po zmroku i zapuszczać się w te dzielnice miasta, które są powszechnie uważane za niebezpieczne. / Sprawca czuje zadowolenie ze swojego czynu, jednocześnie postać jest świadoma przekroczenia pewnych granic.

Poziom 8
Postać boi się zostawać sama, musi uciekać się do leków, by nie myśleć o danym zdarzeniu; nie zostawia otwartych drzwi i okien, nie rozstaje się z przedmiotami, które według niej zapewniają jej bezpieczeństwo (amulet, scyzoryk, gaz pieprzowy itp.) / pragnienie powtórzenia czynu jest silniejsza od ogólnych przepisów i norm postać odczuwa radość, jest pobudzona

Poziom 7
Postać ma wrażenie, że jest śledzona, w twarzach mijanych na ulicy ludzi widzi zapowiedź niechybnego niebezpieczeństwa, stara się zawsze utrzymywać z kimś kontakt, nie zostawać sama nawet w miejscu publicznym, organizuje sobie jakąś broń. / postać prezentuje objawy uzależnienia od przemocy, jest skora do wyzwisk, bójek, złego traktowania zwierząt; rola sumienia i wyrzutów sumienia jest znikoma

Poziom 6
Postać czuje, że każdy mijany człowiek chce uczynić jej krzywdę, nie ufa swoim bliskim; ma ataki paniki co najmniej raz w tygodniu, silny, nie dający się logicznie wytłumaczyć lęk - ataki te nie trwają dłużej niż kilka minut, ale ich wspomnienie nęka postać na długo po ich zakończeniu / pragnienie wykonywania określonych czynności związanych z przemocą dominuje nad wszystkimi potrzebami, postać nie myśli racjonalnie, jest bardzo pobudzona i ma niski próg wyzwolenia agresji.

Poziom 5
Ataki paniki zdarzają się częściej niż raz w tygodniu, część z nich nie ma określonej przyczyny i zdarza się nawet w sytuacjach przyjemnych /  Postać często i w sposób niekontrolowany wyładowuje agresję, świadomie przekracza granice wytyczone normami społecznymi i prawnymi, nie boi się konsekwencji swoich działań, dlatego działa w sposób bardziej zuchwały

Poziom 4
Postać odczuwa chroniczną i trwałą lękliwość w wielu sytuacjach życiowych, nawet tych całkowicie neutralnych / Postać przypomina chodzącą bombę, nawet najmniejszy gest lub słowo powodują atak; postać przestaje myśleć racjonalnie i po wykonaniu jakiejś impulsywnej akcji nachodzą ją refleksje, smutek i przygnębienie

Poziom 3
Nasilenie powyższych objawów, poza tym postać nie jest w stanie spać, skoncentrować się na niczym (są niezdatne do pracy); postać węszy spisek, podczas rozmów doszukuje się jakichś ukrytych treści, ma wrażenie, że ludzie ją otaczający mają wobec niej złe zamiary / Przemożne pragnienie szerzenie przemocy całkowicie przejmuje kontrolę nad działaniami postaci, postać staje się coraz bardziej brutalna i poszukuje nowych sposobów na zaspokojenie swojego pragnienia

Poziom 2
Postać jest całkowicie zdominowana przez trwałe i niekontrolowane myśli, czuje się zmuszona do zachowania najwyższych środków bezpieczeństwa, nikomu nie ufa, nawet sobie / Postać nie jest w stanie normalnie funkcjonować, nie reaguje na żadne próby uspokojenia; z powodu przekroczenia linii dzielącej społeczne dobro od zła recydywę postrzega jako coś normalnego, jednak żaden, nawet najbardziej brutalny akt nie sprawia jej długotrwałej satysfakcji.

Poziom 1
Postać stale odczuwa lęk, depresję, złość oraz poczucie winy; nadużywa substancji, które poprawiłyby jej samopoczucie (w tym leki nasenne, które już w tym stadium nie działają), nękają ją myśli samobójcze. / Postać jest już żywą, bezmyślną maszyną do zabijania, jedynym sposobem na zatrzymanie jej agresji (poza śmiercią postaci) jest kaftan bezpieczeństwa i silne środki wprowadzające ją w stan narkotycznego snu, terapia jest trudna i przynosi znikome efekty.
avatar
Admin
Admin

Liczba postów : 201
Join date : 22/08/2015

Zobacz profil autora http://verbundi.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Re: Trening i statystyki

Pisanie by Admin on Czw Mar 10, 2016 4:42 pm

Bonusy do ras:

Ludzie i mutanci - bez bonusu.
Hybrydy i odszczepieńcy - +5 (do rozdania dla gracza).
Elfy i drowy - +5 do zręczności.
Smoki - +5 do inteligencji.
Półsmoki - +2,5/3 inteligencji. [3 pkt powyżej 50% krwi.]
Szlachetne - +5 do szybkości.
Wampiry - +2,5 do szybkości.
Wilkołaki - +5 do wytrzymałości.
Demony - +5 do charyzmy.
Arianie - +5 do percepcji.
Wardowie - +5 do zwinności.
Zoltanie - +2,5 do siły i zręczności.
Alkonici - +2,5 do inteligencji i mądrości.
avatar
Admin
Admin

Liczba postów : 201
Join date : 22/08/2015

Zobacz profil autora http://verbundi.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Re: Trening i statystyki

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach