Verbundi
Forum jest aktualnie zamknięte. dziękujemy wszystkim za wspólną grę.

Join the forum, it's quick and easy

Verbundi
Forum jest aktualnie zamknięte. dziękujemy wszystkim za wspólną grę.
Verbundi
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Punkty życia

Go down

Punkty życia Empty Punkty życia

Pisanie by Admin Nie Mar 06, 2016 7:03 pm

Punkty życia.



1. Jak wyliczamy?
Punty życia liczy się bardzo prosto, według wzoru:
100 + [(Wytrzymałość+Siła+Stan psychiczny)/2] + {ilość 100 w wieku postaci}




2. Ubytki PŻ
Wszelakie obrażenia lub choroby odbierają trochę z tego paska. Im poważniejsza, tym więcej/na dłużej. Czas skrócenia paska jest zależny od samej choroby, tak samo jak długość; przecież niektóre można leczyć, a zawsze istnieje leczenie objawowe, w przypadku nawrotu. Dokładną ilość punktów zawsze wskazuje Mistrz Gry, który nadzoruje dany wątek.
Oceniając salą 1-10, zabierają:
01 (np: zadrapanie, uderzenie się, obtarcie): - 1% PŻ.
02 (np: lekkie oparzenie): - 3% PŻ.
03 (np: słaba reakcja alergiczna, średnie stłuczenia, oparzenie I stopnia): - 5% PŻ.
04 (np: zadyszka, zakwasy): - 7% PŻ.
05 (np: średnia reakcja alergiczna, zatrucie pokarmowe, mocne stłuczenia): - 10% PŻ.
06 (np: przeziębienie, silna reakcja alergiczna, oparzenie II stopnia): - 15% PŻ
07 (np: utrata 25% krwi, ostra infekcja): - 20% PŻ.
08 (np: złamanie zamknięte, zakażona rana, przebicie kończyny, utrata zmysłu, oparzenie III stopnia, hipertermia, hipotermia): - 25% PŻ.
09 (np: utrata 50% krwi, paraliż niecałkowity, złamanie otwarte, przebicie narządu niewitalnego): - 35% PŻ.
10 (np: utrata powyżej 75% krwi, utrata kończyny/narządu niewitalnego, przebicie narządu witalnego, całkowity paraliż, oparzenie IV stopnia): - 50% PŻ.




3. Choroba a PŻ.
Niektóre postacie mogą zapadać na różne choroby, ale jak to ma się do PŻ?
Utrata zmysłu: Utrata zmysłu, jak wiemy z powyższego punktu, odbiera 25% paska życia, stale i jednorazowo. W przypadku odzyskania ów zmysłu, dowolnym sposobem, czy magią czy techniką, wraca 50% tego, co została z PŻ zabrana. Jeśli efekt jest czasowy, bonus do PŻ również jest czasowy, i mniejszy o połowę: czasowo działające zmysły dodają jedynie 25% ubytku, na czas w który działa.
Utrata kończyny: Każda kończyna zabiera z paska życia 25%. W przypadku powrotu kończyny, czy to magią czy to techniką, do paska życia dopisywane jest 50% tego, co zostało przez kończynę odjęte.
Utrata narządu: Sytuacja analogiczna, jak w przypadku utraconej kończyny, jednak dopisywane jest jedynie 25% ubytku z PŻ. Zamiana narządów witalnych, takich jak serce, musi obyć się w ciągu 3 postów od jego uszkodzenia. Jedynym narządem, którego wymienić się nie da, bez względu na wszystko, jest mózg.
Choroba przewlekła: W przypadku chorób przewlekłych, jest to ubytek rzędu od 10 do 50% PŻ, zależnie od objawów, jakie choroba daje. W przypadku leczenia objawowego i choroby, która nawraca cyklicznie, jest to odjęcie 25% na każdy nawrót i powrót 75% tego na okres względnego zdrowia.
Choroba psychiczna: Choroby psychiczne zabierają od 10 do 25% PŻ. Zmienia on również Stan Psychiczny, który określamy w skali 1-10 w statystykach. Im cięższa choroba, im cięższy przypadek, tym więcej zabiera z PŻ i ze wspomnianej statystki. Trudno jest wyleczyć co niektóre, a przynajmniej w pełni i/lub by nie nawróciły.




4. Szanse na przeżycie a PŻ.
W przypadku, gdy pasek kurczy się, wraz z kolejnym obrażeniem, konieczna jest, szybsza lub nie, interwencja lekarza. Możemy podzielić je następująco:
0-25% ubytku: stan stabilny. Brak jakiegokolwiek zagrożenia dla życia. Leczenie nie jest konieczne, postać najpewniej wyleczy się sama. Często pomogą podstawowe leki z NLPZ (niesteroidowe leki przeciwzapalne).
25-50% ubytku: stan średni. Leczenie jest już konieczne, ale postać może wrócić o pełni zdrowia samoistnie, raz z ubiegającym czasem albo metodami naturalnymi/lekami ogólnie dostępnymi, acz bardziej wyspecjalizowanymi.
50-75% ubytku: stan ciężki. Istnieje już (niewielkie do średniego) zagrożenie dla życia. Postać z tego wyjdzie, może poczekać na pomoc do 10 postów. Po 10 postach stan zmienia się w krytyczny i/lub obrażenia stają się permanentne.
75-100% ubytku: stan krytyczny. Wyraźne i poważne zagrożenie dla życia. Konieczna jest niemal natychmiastowa interwencja, by postać mogła przeżyć. Postać z 95% ubytkiem PŻ ma 5 postów, inaczej umiera.




5. Sposoby na odzyskanie PŹ.
Sposobów na zregenerowanie zdrowia jest kilka.
Szpital: Może on przywrócić zdrowie nawet do 100%, nie więcej. Nie wszystkie choroby mogą zostać w pełni wyleczone. Leczona postać może, acz to jest zależne od tego na co się leczy, spędzić w szpitalu kilka dni fabularnych. Lekarzem steruje MG, ewentualnie postać, która jest nim, pod okiem MG oceniającego skuteczność danej kuracji.
Znachorzy: Znachor, w wielkim skrócie, jest to obdarzony mocą uzdrawiania. Może przywrócić do 100% paska zdrowia i ani punktu więcej. Mocą można prosić o uleczenie najwyżej dwa razy na dobę, w przeciwnym razie zwyczajnie nie zadziała. Niektórzy znachorzy muszą jednak się liczyć z tym, że mimo że pomoże komuś, to obije się to na nim, a skuteczność zależy od stopnia opanowania mocy.
Magia: Wszelakie zaklęcia leczące. Zależą one od doświadczenia maga, i od dostępności wszelakich ziół czy źródła energii, która jest potrzebna by móc ją przelać na chorego. Regenerują one, dobrze wypowiedziane, do 100% PŻ, ani punktu więcej.
Eliksiry: Eliksiry można podzielić na: Słabe, regenerują od 0 do 15% PŻ; średnie, regenerują od 15 do 25% PŻ i silne, regenerujące od 25 do 50% PŻ. Można użyć jednego eliksiru na fabularną dobę. Regeneruje do 100% PŻ, ani punktu więcej.
Moc regeneracji: Jej szybkość i skuteczność, zależna jest od stopnia opanowania tej mocy, ale przy najsłabszym poziomie regeneruje około 10%, zaś przy maksymalnym stopniu jej poznania, jest w stanie uleczyć niemal w stu procentach, choć może to zabrać chwilę. Maksymalnie, regeneruje do 100% PŻ i ani punktu więcej.
Admin
Admin
Admin

Liczba postów : 201
Join date : 22/08/2015

https://verbundi.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach